Leerlingenzorg
Vanaf de eerste dag op school worden de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling op verschillende manieren in kaart gebracht. We krijgen zo een beeld van de beste manier waarop een kind tot leren komt, bijvoorbeeld: welke benadering vanuit de leerkracht goed werkt, op welk materiaal het kind het best reageert, of het kind voldoende heeft aan de basisinstructie of juist aan meer of minder instructie. Ook nemen we de sociaal-emotionele ontwikkeling hierin mee.
Met deze kennis, die we op basis van observatie en toetsing voortdurend aanvullen en aanpassen, proberen we in elke groep een onderwijssetting te creëren waarin ieder kind zich zo optimaal mogelijk kan ontwikkelen.
Logopedie
IKC De Stek werkt samen met logopediepraktijk Logo4Kids. Mocht u vragen hebben voor de logopediste, dan kunt u contact opnemen via de leerkracht van uw kind.
Fysiotherapie
Leren schrijven is niet altijd gemakkelijk. Als we zien dat dit echt moeilijk is voor uw kind, kunnen we in overleg met u de hulp van een kinderfysiontherapeut inschakelen. Uw kind wordt dan onder schooltijd geholpen.
Verwijsindex en meldcode
De scholen van Fluvium maken (indien nodig) gebruik van de 'verwijsindex' en de 'meldcode kindermishandeling'. De verwijsindex is een digitaal systeem waarin een professional kan aangeven dat / hoe hij of zij betrokken is bij een kind. Via deze link kunt u alles lezen over de verwijsindex.
Naast de verwijsindex werken wij ook volgens de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld voor het primair onderwijs.