OBS De Houtkoperschool

kronkel

Onze 120 leerlingen worden elke ochtend verwelkomd wanneer zij het plein met de grote kastanjeboom betreden. De Houtkoperschool is de enige openbare school in Ochten. Bij binnenkomst in de school valt je oog direct op foto’s van de leerlingenraad en de ideeënbus. Dat we leerlingen actief betrekken en nadruk leggen op het eigenaarschap, zie je ook terug in de klas. Elk lokaal heeft een muur met groepsdoelen die door de leerlingen zelf zijn bedacht, bijvoorbeeld het verbeteren van de rekenvaardigheid. De voortgang van de doelen is ook zichtbaar op de muur, zo zien de leerlingen: we gaan vooruit. Naast de lessen in de eigen groep, werken leerlingen regelmatig zelfstandig of samen op het leerplein. Dit gebeurt onder begeleiding van een onderwijsassistent.

De Houtkoperschool Ochten - Vos-Ploeg-2019-36 _BEW

“We organiseren ook naschoolse activiteiten. Leerlingen kunnen gratis deelnemen aan bijvoorbeeld rots-en-watertraining, sport of muziek”

kronkel

De teamkamer is echt de cockpit van de school, met een dynamisch muurbehang van plannen, doelen en activiteiten waar we aan werken. Ons warme en gezellige team is volop in ontwikkeling. We werken heel bewust aan de kwaliteit van ons onderwijs. Rekenen doen we bijvoorbeeld digitaal, maar taal doen we op papier omdat uit onderzoek blijkt dat dit beter werkt voor kinderen. Studiedagen draaien bij ons om kennis en om oog hebben voor elkaar. We lachen veel en ondernemen samen activiteiten.

Houtkoperschool

OBS De Houtkoperschool